سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی نرم افزارهای مدیریت روزانه و برنامه ریزی

 

سال‌ها است که اهمیت برنامه‌ریزی و مدیریت زمان از نظر علمی و روانشناسی توسط پژوهشگران تایید شده است، اولویت‌بندی کارها، فراموش نکردن انجام امور، رسیدگی به تمام کارها و وظایف در طول روز و ... این نیازها سبب شد تا برنامه نویسان به فکر استفاده از تکنولوژی در این زمینه باشند. به این ترتیب نرم افزار مدیریت کارهای روزانه و برنامه‌ریزی خلق شدند. در این مقاله با این نرم افزارها، عملکرد و ماهیت آنها آشنا می‌شویم.

 


چرا به برنامه‌ریزی زمان و لیست انجام امور نیاز داریم

حتما برای شما هم پیش آمده است که به دلیل مشغله زیاد مسائل مهمی را در طول روز فراموش کرده‌اید، یا شب هنگام برای روز بعد برنامه‌ریزی ذهنی انجام داده اید با این وجود برخی مسائل را به راحتی از یاد برده‌اید. این اتفاقات سبب می‌شود که اهمیت یادداشت کردن برنامه‌ریزی روزانه بیش از پیش مشخص شود، داشتن یک فهرست از اموری که باید آنها را مدیریت کنید به شما اجازه می‌دهد که هیچ کاری را از قلم نیاندازید.


مزایای داشتن یک برنامه ریزی روزانه تدوین شده

·         از آشفتگی و پراکندگی امور در ذهن شما جلوگیری می‌کند. 

·         کارها را طبق اولویت و ساختاری که باید انجام شوند فهرست می‌کند. 

·         انجام اموری که به صورت روزانه انجام می‌دهید مستند سازی می‌شود و باعث می‌گردد در پایان روز، هفته یا ماه از مشاهده فهرست کارهای انجام شده احساس رضایت بیشتری داشته باشید.


شما چطور امور خود را برنامه‌ریزی می‌کنید؟

برای برنامه‌ریزی کردن و مدیریت زمان راه‌های بسیاری وجود دارد، فهرست کردن آنها روی کاغذ، نوشتن روی استیکر و چسباندن آن روی میز یا جایی جلوی چشم، داشتن یک دفتر مخصوص برای نوشتن امور و کارهای روزانه و ... اما برخی افراد نیز با استفاده از تکنولوژی روز دنیا از اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای مخصوص در این رابطه استفاده می‌کنند که احتمال فراموشی یا خطا را در مدیریت کردن امور به صفر می‌رساند.


معرفی نرم افزارهای برنامه‌ریزی و مدیریت زمان

پیشرفت تکنولوژی تاثیر شگرفی بر مدرنیزه کردن امور روزانه داشته است، در مورد برنامه‌ریزی و مدیریت روزانه نیز نرم افزارهای زیادی وجود دارند که توانسته اند جای دفتر و قلم‌های سنتی را بگیرند و با نصب کردن آن‌ها در تلفن همراه قادر خواهید بود به راحتی در هر لحظه و هر مکانی به فهرست امور روزانه خود دسترسی داشته باشید، در حقیقت این نرم افزارها همان "To Do List    " های معروف هستند که به شکل مدرنیزه‌ای طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند، ماهیت نرم افزارهای مدیریت زمان با همان فهرست‌های قدیمی برابری می‌کند اما از نظر امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد دنیای متفاوتی دارند. در این بخش با تعدادی از نرم افزارهایی که در این زمینه طراحی شده‌اند آشنا می‌شویم.

بررسی نرم افزار  Tick Tick 

این نرم افزار برنامه ریزی روزانه به ساده به قدری کاربردی است که کاربر را شگفت‌زده می‌کند، این نرم افزار به کاربر اجازه می‌دهد تا اطلاعات خود را در یک فضای ابری ذخیره کند. این امکان اجازه می‌دهد تا کاربر از هر دستگاه و سیستم دیگری نیز بتواند به داده‌ها دسترسی داشته باشد.

امکان ست کردن آلارم برای فعالیت‌ها یکی از امکانات کاربردی این نرم افزار است که احتمال فراموش کردن امور را به حداقل می‌رساند.

بررسی نرم‌افزار Any.do

یکی دیگر از نرم افزارهای کاربردی در زمینه مدیریت زمان و وظایف نرم افزار Any.do است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید لیست بلند بالایی از انجام انواع فعالیت‌های خود را تهیه کرده و آنها را اولویت کنید. یکی از امکانات مفید این نرم افزار داشتن تقویم است که شما را از داشتن یک نرم افزار جانبی اضافه بی‌نیاز می کند، کاربر می‌تواند با استفاده از تقویم اپلیکیشن مدیریت زمان Any.do حتی برای انجام امور در بلندمدت نیز برنامه‌ریزی داشته باشد. از دیگر مزایای این نرم افزار قابلیت ذخیره‌سازی داده‌ها روی فضای ابری است که به کاربر اجازه می‌دهد تا از روی دستگاه‌های مختلف به اطلاعات و برنامه‌ریزی‌ها دسترسی داشته باشد. استفاده از دستیار صوتی امکان دیگری است که این نرم افزار در اختیار کاربر قرار می‌دهد و از دستیار صوتی گوگل و آمازون به صورت کامل پشتیبانی می‌کند.

بررسی نرم‌افزار گوگل کیپ

یکی از برنامه‌های بسیار کاربردی برنامه گوگل کیپ است که توسط کمپانی گوگل راه‌اندازی شده است. این برنامه در کنار کامل بودن رابط کاربری ساده‌ای دارد، قابلیت Synk شدن با دیگر برنامه‌های گوگل مثل تقویم یا جیمیل را دارا است و می توانید به راجتی امور روزانه خود را با آن مدیریت کنید.

امکان وارد کردن داده‌های صوتی و فایل‌های تصویری، امکان نوشتن دستی یادداشت، ایجاد چک لیست و وجود سربرگ‌های مختلف به کاربر اجازه می‌دهد تا یادداشت‌های خود را طبقه‌بندی کرده و آنها را اولویت‌بندی نماید. برای مدیریت بهتر امور می‌توانید از امکان آلارم نیز استفاده کنید و برای مستند سازی کارها می‌توانید فهرست‌های خود را آرشیو نمایید.

این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا یادداشت‌هایتان را با دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید و همچنین امکان استفاده از حالت شب یا Dark theme را برای کاربر فراهم می‌سازد.

بررسی نرم افزار Ever Note

این نرم افزار وظایف رقیب سرسختی برای گوگل کیپ محسوب می‌شود که به کاربر اجازه می‌دهد تا تمام امور خود را در آن برنامه‌ریزی کرده و ذخیره کند. امکان ذخیره‌سازی تصاویر در Ever note به کاربر اجازه می‌دهد که فهرست تصویری تهیه کند.

امکان استفاده همزمان از برنامه نرم افزار مدیریتی روی تلفن همراه و وب به شما اجازه می‌دهد که به راحتی به برنامه‌های خود دسترسی داشته باشید. امکان چت کردن با دوستان و همکاران در برنامه، امکان وارد کردن دستی داده‌ها، استفاده از حالت شب در مدیریت امور، سیستم آلارم و زنگ هشدار از جمله امکاناتی است که در این برنامه برای کاربران ترتیب داده شده است.

برسی نرم افزار تیک تیم

شاید جالب باشد که یک نرم افزار بومی و ایرانی نیز در فهرست نرم افزارهای مدیریت زمان وجود داشته باشد. تیک تیم یک برنامه نرم افزاری مقید ایرانی است که امکانات مناسبی به کاربران در زمینه تهیه و اجرای چک لیست‌ها و برنامه ریزی‌های روزانه ارائه می‌دهد و به کاربر کمک می کند تا امور خود را به صورت یک چک لیست تهیه، مدیریت و طبقه‌بندی کند.

در این برنامه زمانبندی فعالیت های روزانه تقویم شمسی کاربر قادر است بعد از تهیه لیست انجام کارها، برای هرکدام که نیاز است از زنگ یادآوری استفاده کند و بعد از انجام امور آنها را تیک بزند. در بخش اهداف برنامه مدیریتی تیک تیم می‌توانید اهداف بلندمدت و کوتاه مدتی برای خود تعریف کنید و آنها را برنامه‌ریزی کرده و روند پیشرفت هرکدام را رصد کنید.

امکان یادداشت برداری برای کاربر فراهم است و می‌توانید یادداشت های خود را ذخیره کنید. در این نرم افزار مدیریت زمان، امکان استفاده از برنامه به دو زبان فارسی و انگلیسی مهیا است و دارای تقویم شمسی نیز می‌باشد، همچنین با استفاده از آن در قسمت اعلان‌های بالای تلفن همراه خود تعداد کارهایی که باید انجام دهید تاریخ روز و روند جریان امور را نمایش می‌دهد.